1 merk
De gemeente Utrecht communiceert in 1 stijl die herkenbaar is voor iedereen. 1 gemeente, 1 gezicht.
Kernwaarden
De kernwaarden van onze gemeente staan centraal: open, wendbaar, betrouwbaar en scherp.
Open
In de communicatie is er veel ruimte voor de boodschap (transparant), vertaald naar veel wit met de heldere huisstijlkleuren rood, geel en blauw.
Wendbaar
De huisstijl kent naast een aantal vaste elementen een groot aantal variabele elementen die voor verschillende communicatie inzetbaar zijn.
Betrouwbaar
De herkenbaarheid van het sterke merk zorgt voor betrouwbaarheid door de actuele uitstraling en eenduidige afzenderstructuur.
Scherp
Een eenduidige huisstijl maakt het mogelijk daadkrachtig te communiceren in stijl, beeld en tekst.
Projectstijlen en projectlogo’s
De huisstijl maakt aparte projectstijlen en projectlogo’s overbodig. Afwijken van de gemeentelijke huisstijl kan alleen met toestemming van B en W. Neem hiervoor contact op met huisstijl@utrecht.nl.
Stadsstijl
Met partners in de stad is er voor de stad de 'stadsstijl' ontwikkeld. Kijk voor meer informatie op de website van citymarketing.